perjantai 8. heinäkuuta 2011

Yrityksen arvo vai arvot?

Mitkä ovat yrityksesi arvot?

Asiakaslähtöisyys, vastuullisuus, luottamus, turvallisuus, ympäristöystävällisyys, henkilöstöstä huolehtiminen jne luettelee useampi yritys kotisivuillaan ja kalvoillaan.

No, mikä on yrityksesi tärkein arvo?

Hmm... pistää pohtimaan...

Entä mikä on yrityksesi arvo?

...niin siis mikä on yrityksen arvo? Rahassa mitattuna?

Kyllä, mikä on yrityksesi arvo?

Ehkä se on noin 10 miljoonaa euroa.

Mikä suhde on yrityksesi arvoilla ja arvolla?

Hmm...

Niin, lisäävätkö yrityksesi arvot yrityksesi arvoa vai päinvastoin? Onko näillä keskinäistä korrelaatioita?

Hmm...

Onko yritykselläsi arvoa ilman arvoja?

Entä millainen arvo on arvoilla?

Voiko arvoja arvottaa eli antaa arvoille arvoa?

Jos voi, niin miten?

Mistä syntyy arvo?

Entä kenen arvoista ja arvostuksista on kyse?

Kenelle arvot ovat arvokkaita?

Ovatko arvot subjektiivisia eli yksilöllisiä ja arvioijasta riippuvaisia vai objektiivisia yleisiä arvostuksia?

Mitkä ovat henkilökohtaiset arvosi?

Mitä sinä arvostat? Mille annat arvoa?

Mikä on sinulle kaikkein tärkein arvo? Mitä et myisi mistään hinnasta?

Onko yritystoiminnan tarkoitus siis luoda määritetyltä arvopohjalta yritykselle arvoa?

Vai luovatko kenties asiakkaiden ja muiden sidosryhmien arvostamat yrityksen arvot myös yrityksen arvon?

Viimekädessä yritys on yhtä kuin arvonsa.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Related Posts with Thumbnails